Let op: Voor de volledige ervaring, bevelen we aan dat je Train Sim World 5: Frankfurt - Fulda bezit, welke afzonderlijk gekocht kan worden. Er zijn in totaal ruim 2000 Vectrons besteld voor gebruik door meer dan 50 verschillende bedrijven in Europa. Dit maakt de familie een bekend en vertrouwd gezicht voor alle treinfans. Zelfs als de ontwerpspecificaties verschillen, kent iedereen de Vectron! FlixTrain, een vrij toegankelijke passagiersvervoerder gevestigd in Duitsland, vult bestaand treinverkeer aan met extra intercitydiensten naast hun op de weg gebaseerde tegenhanger, FlixBus. Ze leasen materieel zoals de Vectron van andere bedrijven en passen hun levendige FlixTrain groene kleurstelling toe. De Vectron is zeer geschikt voor FlixTrain-operaties en wordt gebruikt in hun hele netwerk, inclusief langs de Kinzigtalbahn, vergezeld van gemoderniseerde Talbot-rijtuigen.