Om een meeslepende maar veilige route te bieden, zijn de veiligheidssystemen (ATC, ACSES & Alerter) altijd ingeschakeld. Voor meer informatie kun je de handleiding op Dovetail Live raadplegen om aan de slag te gaan. De Long Island Rail Road strekt zich uit naar het oosten vanuit het bruisende New York, met 2 belangrijke terminals: Atlantic en New York Penn. Het is eenvoudigweg de drukste forenzenspoorweg van Noord-Amerika, met veel diensten per uur, die continu in bedrijf is sinds 1834. Ga op reis met diverse diensten volgens een nieuw dienstrooster met de LIRR M9 en de M7. Vanuit de 'Big Apple' door Jamaica en verder langs de Long Beach- en Hempstead-lijnen, evenals de hoofdlijn naar Hicksville. Met een nieuwe dienstregeling en een uitgebreid netwerk van 57 mijl, biedt dit een veel meeslependere en realistischere ervaring. De route heeft nieuwe volumetrische lucht, wolken en mist, evenals sneeuw- en regeneffecten, wat een nieuwe sfeer brengt naar de stad die nooit slaapt.