Total War: THREE KINGDOMS - Shi Xie
Genesteld tussen de woeste stammen van de Nanman en de eervolle Han zwaait een invloedrijk lid van de keizerlijke regering de scepter. Shi Xie bevindt zich ver van de hoofdstad, maar deze gouverneur weet de macht die hij heeft in zijn afgelegen provincie volop te benutten door zowel Han als de Nanman te bespelen om zijn invloed te vergroten. In de wereld van Shin Xie is het nepotisme wat de klok slaat. Hij is dan ook vastberaden om zijn kliek uit te breiden naar heel China. Shi Xie zal alles uit de kast halen om zijn familie aan de macht te krijgen. Vriendjespolitiek, dat is waar het hier om draait. Splendor Splendor is de unieke mechanic van Shi Xie die hij kan verdienen door familieleden op belangrijke posities aan het hof te krijgen. Splendor wordt bepaald door de functie die een familielid aan het hof heeft. Zo verdient een boekhouder minder Splendor dan een raadslid. Hogere Splendor-niveaus leveren bonussen op voor de openbare orde, handelsinvloed en diplomatieke betrekkingen met alle facties. Tribute Chests Wanneer je voldoende Splendor hebt verzameld, kun je er Tribute Chests van maken. Deze kisten zijn speciale hulpmiddelen die personagebonussen opleveren. Er zijn drie soorten kisten: Diplomatic, Regional en Personal. Diplomatic-kisten verbeteren de diplomatieke kwaliteiten van een personage, Regional-kisten zetten de regio vaster op de kaart dankzij meer herbevoorrading of bouwtijd en Personal-kisten verbeteren het karakter van een personage of diens gevolg. Je opent kisten door je ermee uit te rusten en profiteert gedurende 20 beurten van hun effecten. Je kunt dit speciale hulpmiddel ruilen en gebruiken om een diplomatieke slag te slaan.