IMC zet de strijd om de Frontier voort in het mappakket IMC Rising, het derde DLC-mappakket voor Titanfall. Ondanks dat ze in eerdere conflicten vooruitgang geboekt hebben, gaat de IMC in de wetenschap dat de versterkingen van de Core Systems nog jaren weg zijn, voor elk mogelijk voordeel. De IMC begint met het heractiveren van oude, geheime installaties om hun verpletterde militair-industriële complex nieuw leven in te blazen. Met dit doel in gedachten gaat de geheime dienst van de IMC op zoek naar deserteurs en muiters in de eigen gelederen, om zo te voorkomen dat de precieze coördinaten van deze installaties in handen van de Militia terecht komen. Bevat drie gloednieuwe maps: Backwater, Zone 18 en Sandtrap.