The Elder Scrolls III: Morrowind
The Elder Scrolls III: Morrowind is een episch spel met open einde voor één speler, waarin in elk soort personage kunt creëren en spelen dat je maar kunt bedenken. Je acties bepalen je karakter en je gameplay verandert en ontwikkelt zich in reactie op je acties. Als je het moordenaarsgilde confronteert zullen ze een contract op je hoofd zetten. Imponeer ze en probeer ze in plaats daarvan voor je te winnen. In de wereld van Morrowind is geen enkele saga hetzelfde. Het eindresultaat is een zeer open einde RPG - eentje met een oneindig aantal mogelijke wegen door het spel.