Stellaris: Nemesis
Nemesis is een uitbreiding voor Stellaris, waarin je het lot kunt bepalen voor een destabiliserend sterrenstelsel. Nemesis geeft je de krachtigste middelen die ooit beschikbaar waren in Stellaris: spionagemogelijkheden, een route naar macht als de Galactic Custodian die strijdt tegen de crisissen van de endgame, of de Menace-optie om zelf de endgame-crisis te worden. Kies tussen chaos en controle om de leiding te nemen over een sterrenstelsel dat zich in een neerwaartse spiraal bevindt. Lukt het jou de macht in handen te krijgen met diplomatie of misleiding, of kijk je toe hoe de sterren een voor een doven? De uitbreiding Nemesis bevat: Belichaam de crisis: jij bent het vuur dat zich door het sterrenstelsel verspreidt en zijn voortbestaan bedreigt. Hoe dreigender je rijk wordt, hoe meer machtige bonussen je ontgrendelt om de hopeloze galactische impasse te doorbreken onder jouw voorwaarden. Als de rest van het sterrenstelsel je niet op tijd tegenhoudt, word je machtig genoeg om al het leven te beëindigen! Galactic Custodian: voer campagne om de Galactic Community over te halen jou te benoemen tot Custodian. Je krijgt dan noodbevoegdheden om de crisis te bestrijden. Gebruik ze om het sterrenstelsel van de afgrond te redden en de orde te herstellen. Als de crisis is afgewend, kun je ervoor kiezen om je macht op te geven... of te behouden om een nieuw Galactic Imperium te vormen. Spionage: kennis is macht. Maak gebruik van nieuwe middelen om je vijanden (of vrienden) te bespioneren. Zet gezanten in om de leiding te nemen over geheime operaties en contraspionage achter vijandelijke linies te voeren. Leugens en listen brengen je vijanden op een dwaalspoor terwijl jij hun diepste geheimen ontdekt. Als je infiltratielevel stijgt, ontgrendel je nieuwe operaties, zoals Sabotage Starbase, Acquire Assets en Steal Tech. Zet bondgenoten tegen elkaar op met lastercampagnes en veroorzaak diplomatieke incidenten. Als je het goed doet, hebben ze niets in de gaten. En wat niet weet, wat niet deert. Nieuwe scheepsset: Nemesis bevat nieuwe schepen die zijn geïnspireerd op een paar van de meest indrukwekkende rijken in sciencefiction. Of je nu de controle neemt over het sterrenstelsel of het juist vernietigt, je zult er net zo machtig uitzien als je je voelt.