Bouw een beter ruimterijk in Stellaris: Utopia De sterren hebben je al millennialang geroepen en nu ben je er thuis. Er ligt een universum aan mogelijkheden open voor jouw soort wanneer deze zijn eerste bescheiden stappen zet in het grote onbekende. Hier kun je de verscheurende politiek van de thuisplaneet de rug toekeren. Hier kun je iets nieuws bouwen. Hier kun je je volk verenigen en die perfecte samenleving opbouwen. Alleen in de ruimte kun je Utopia bouwen. Utopia is de eerste grote uitbreiding voor Stellaris, het veelgeprezen scifi-strategiespel van Paradox Development Studio. Zoals de titel doet vermoeden, biedt Utopia je nieuwe middelen om je galactische rijk te ontwikkelen en je mensen (of vogelsoort of pratende paddenstoelen) gelukkig te houden. Stuur jouw soort verder het heelal in met nieuwe bonussen voor snelle verkenning of blijf dichter bij huis voordat je iedereen aanvalt die jou durft uit te dagen. Utopia brengt veel wijzigingen aan de kern van Stellaris met zich mee, waaronder: MEGASTRUCTUREN Bouw wonderlijke structuren in je systemen, waaronder Dyson-werelden en ringwerelden, die zowel prestige als belangrijke voordelen voor je ras opleveren. HABITATSTATIONS Bouw 'de hoogte in' en vestig ruimtestations die meer inwoners kunnen huisvesten en die als planeten in een klein en beperkt imperium kunnen dienen. VOORTGANGSVOORDELEN Verzamel Unity-punten en neem tradities over om voortgangsvoordelen te ontgrendelen waarmee je je imperium op unieke manieren kunt aanpassen. Volg een van de drie voortgangspaden en bereik biologisch meesterschap. Geef je biologische vormen op in een syncretische evolutie of ontgrendel het volledige psionische potentieel van je soort via transcendentie. INDOCTRINATIE Beïnvloed primitieve beschavingen en laat ze je ethiek overnemen door observatiestations te gebruiken en ze zo voor te bereiden op verlichting of annexatie. GEAVANCEERDE SLAVERNIJ Profiteer optimaal van de voordelen van slavernij door specifieke rollen voor tot slaaf gemaakte soorten te kiezen. Laat ze andere populaties dienen als huishoudelijk personeel, laat ze als gevechtsslaven voor jouw imperium vechten of houd ze als vee om je volk te voeden. GEAVANCEERDE REGERINGEN Neem unieke bestuursvormen en autoriteiten over voor je regering. Speel als een Fanatic Purifier en schuw alle diplomatie, word een Hive Mind om politieke strijd te vermijden of creëer een imperium met meerdere soorten die uit de syncretische evolutie worden geboren.