Starpoint Gemini 2: Origins
STARPOINT GEMINI 2 DLC Het Gemini sterrenstelsel is een vroegere kolonie van het gigantische Aardse Rijk. 23 jaar geleden werd de regering van het Gemini Koloniale Directoraat uitgedaagd door de Gemini Liga - een groep jonge revolutionairen, die als enige doel hadden een verenigd, maar belangrijker nog een vrij en onafhankelijk Gemini. De Liga groeide snel en het duurde niet lang voordat het hele sterrenstelsel in een onafhankelijkheidsoorlog was verwikkeld, welke langzaam maar zeker leidde tot de ondergang van het Directoraat. De oorlog eindigde echter plotseling met het Starpoint-incident waarmee het hele stelsel effectief geïsoleerd werd van het Aardse Rijk. De oorspronkelijke ideeën van de Liga gingen snel verloren en binnen een mum van tijd kwamen er nieuwe spelers op het toneel: het Korkyran Triumviraat, de Baeldor Republiek en het Nyxian Consortium. Talrijke ruimtelijke anomalieën, die het neveneffect waren van het genoemde incident, brachten vele ruimteschepen uit het standaard tijdsverloop, waardoor sommige van hen 23 jaar terug in de tijd werden gebracht. Wetenschappers stonden echter niet stil gedurende deze tijd, maar werkten zorgvuldig aan een manier om de gestrande "Revenants" te traceren en ze terug te halen naar de reguliere ruimtetijd. Jij bent een van deze Wederkeerders die bij terugkomst vonden dat hun hele wereld en alles waar ze in geloofden en voor hadden gevochten, volledig veranderd was. Jij moet je weg en plaats gaan vinden in deze nieuwe Gemini, die in chaos en wanorde is vervallen en het oude vuur weer aanwakkeren, om te beëindigen wat 23 jaar geleden begonnen was. Spel kenmerken: Speel door de 30 verhaallijnmissies van de originele Starpoint Gemini, opnieuw gevisualiseerd als vrije DLC (downloadbare inhoud) voor Starpoint Gemini 2!