SAMURAI WARRIORS 5 Trial version
In de demoversie kan je het begin van het verhaal spelen. Het opslagbestand van de demoversie kan worden overgezet naar de volledige versie van de game. *Om je opslagbestand van de demoversie over te zetten, moet je de game updaten met de nieuwste patch. Een nieuwe SAMURAI WARRIORS begint Na zeven jaar wachten is het eindelijk zover: een nieuw deel in de tactische actiereeks "SAMURAI WARRIORS"! In dit deel keren spelers terug naar de historische periode waarin de eerste "SAMURAI WARRIORS" uit 2004 zich afspeelde. Met visuele effecten die sterk zijn verbeterd sinds de eerste "SAMURAI WARRIORS", nieuwe WARRIORS officers (officieren) en uitvoerigere acties, wordt de chaos in de strijdende provincies nog beter geschetst. De nadruk ligt nu op de levens van officers Nobunaga Oda en Mitsuhide Akechi om de conflicten tussen de provincies beter in beeld te brengen, vanaf het einde van the Ōnin War (de Onin-oorlog) tot the Incident at Honnōji (het incident bij Honno-ji). Dit deel is het begin van een nieuwe reeks, waarin de verhalen en personages uit de originele "SAMURAI WARRIORS"-game in een nieuw jasje zijn gestoken. Kenmerken van "SAMURAI WARRIORS 5" ■27 Samurai Warriors mengen zich in de strijd. Onder hen diverse bekende officieren die een nieuwe look aangemeten hebben gekregen en enkele nieuwe officieren Officers zoals een jonge Nobunaga Oda, die bekendstond als de "Great Fool" (de Grote Dwaas) en daimyō Yoshimoto Imagawa, die de "Greatest Archer in all of Kaidō" (de beste boogschutter van Kaido) werd genoemd, maken hun opwachting in een opgepoetst design dat bij de sfeer van deze game past. Daarnaast begeven nieuwe officieren zoals Toshimitsu Saitō, een retainer (vazal) van Mitsuhide Akechi, en Kōga ninja Mitsuki zich op het slagveld. De levens van in totaal 27 Samurai Warriors raken verstrengeld en de Sengoku-periode wordt ingeluid, een onzekere tijd vol onderlinge strijd en chaos. ■De acties van WARRIORS zijn imposanter dan ooit tevoren Ook in dit deel kunnen spelers zich er weer op verheugen "vijanden een vlieglesje te geven", iets waar de WARRIORS-reeks bekend om staat. En door de nieuwe acties die in dit deel zijn toegevoegd en nog meer Japanse flair, zijn de acties van de WARRIORS een lust voor het oog.