Prison Architect - Going Green
Tijd om jullie handen vies te maken, bewakers! Prison Architect: Going Green introduceert landbouw op je gevangenisterrein, inclusief gewassen verbouwen, producten exporteren en heel veel smokkelwaar. Belangrijkste kenmerken Vruchten van de arbeid: telen is een nieuw soort werk in de gevangenis. Gevangenen kunnen onder andere aardappels, tarwe en appels telen. Producten kun je exporteren of gebruiken als ingrediënten voor maaltijden. Ruimte om te groeien: er zijn buiten drie locaties waar je kunt telen: een boomgaard, een akker en een groenteveld. Maar dat is nog niet alles. Je kunt boerderijknechten inhuren en aan het werk zetten, een voorraadkamer bouwen om producten op te slaan en een schuur plaatsen voor al je landbouwspullen. Groene vingers: gevangenen die van de natuur genieten, kunnen bloemen en andere planten kweken. Tuinieren heeft invloed op de gevangenen en geeft ze een positieve recreatieve activiteit. Rotte appels: de nieuwe gewassen brengen nieuwe smokkelwaar met zich mee. Gevangenen kunnen nu stiekem planten kweken in de velden en ingrediënten uit de keuken gappen om drank van te maken. Velden kunnen ook het territorium van bendes worden, dus hou je bewakers bij de les! Een groene wind: de gevangenissen krijgen een milieuvriendelijke opknapbeurt met zonne-energie, windenergie en een combinatie van de twee vormen. Overtollige energie die wordt opgewekt met deze duurzame methodes kan terug worden verkocht via de Power Export Meter.