Predator: Hunting Grounds - Verheven predator
Op haar reis naar de aarde voor haar vuurdoopritueel, stort een jonge Yautja-krijgster onverwacht met haar schip neer op het noordoostelijke schiereiland. Ze is gedesoriënteerd en van haar stuk gebracht, maar grijpt wat ze kan en ontsnapt net voordat het schip in vlammen opgaat. Terwijl ze haar weg zoekt door de dichtbegroeide jungle, komt ze bij een oude tempel die wordt bewaakt door machtige krijgers. Ze observeert ze vanuit de schaduw en haar blik valt op één krijger in het bijzonder, die gouden zwaarden draagt. Instinctief weet ze dat dit haar grootste uitdaging zal zijn. Gedreven door een adrenalinestoot gaat ze de strijd aan en maait ze met meedogenloze precisie de verdedigers neer. Eén voor één vallen ze, tot alleen de Yautja overblijft. Zegevierend eist ze de dubbele zwaarden van goud op en voegt ze het ingewikkelde, sierlijke ontwerp ervan toe aan haar pantser. Vanaf die dag staat ze bekend als De Verhevene - een predator zoals nooit eerder werd gezien.