Outlast
In de afgelegen bergen van Colorado wachten in het Mount Massive Asylum vreselijke gevaren je op. Vroeger was het asylum een psychiatrische inrichting, maar het werd lang geleden gesloten. Een tijdje geleden is het opnieuw geopend door de afdeling "Onderzoek en liefdadigheid" van de internationaal opererende Murkoff Corporation. Er werd in het diepste geheim gewerkt... maar nu niet meer. Onafhankelijk journalist Miles Upshur krijgt een anonieme tip en breekt in het gebouw in. En daar ontdekt hij iets wat op een angstaanjagende manier te maken heeft met zowel wetenschap en religie als de natuur en iets totaal anders. Zodra hij eenmaal binnen is, is zijn enige hoop om te ontsnappen de afgrijselijke waarheid die in het hart van Mount Massive verborgen ligt.