Iron Danger
Iron Danger is een tactische vechtgame met de unieke mogelijkheid om de tijd te manipuleren. Dit nooit eerder vertoonde element combineert de tactische diepgang van turn-based games met de spannende actie van realtime games. Je gaat uitdagende gevechten aan met je duo van personages, waarbij je hun verschillende vaardigheden en de omgeving kunt gebruiken. Bijvoorbeeld door je vijand in de hens te steken en dan in een graanveld te schoppen om hem extra krokant te roosteren, of door een boom op je tegenstander te laten vallen. De mogelijkheden zijn eindeloos en jij hebt het voor het zeggen! Jij beheerst de tijd De kern van Iron Danger is de unieke tijdsbesturing. Wanneer je maar wilt kun je de tijd tot 5 seconden terugdraaien om verschillende strategieën en zetten uit te proberen totdat je de gouden combinatie te pakken hebt. De tijdbeheersing biedt de mogelijkheid realtime gevechten te combineren met de besturing uit traditionelere, tactische turn-based gevechtsgames. Dit geeft tactische gevechten een puzzelelement, omdat je nieuwe dingen kunt uitproberen om onmogelijke kansen te keren en de acties van je personages te synchroniseren en de perfecte uitkomst te krijgen. Je zult sterven, maar niet falen! Iron Danger speelt zich af in een wereld vol reusachtige bergen, eeuwenoude bossen en stille meren... maar ook levende goden en stalen monsters. De stad Kalevala, thuis van de mensen die tegen de goden in opstand zijn gekomen en hun bescherming afzwoeren, staat stralend in het midden van deze wereld. Ze beschermt de dorpen, zeestraten en bossen eromheen. Maar vanuit het koude noorden voert een heksenkoningin haar leger aan om wraak te nemen op de heersers van Kalevala. Eeuwenoude ruïnes uit de tijden dat de goden nog op aarde rondliepen, openen zich om vergeten krachten los te laten, wat mensen verleidt om daarmee de wereld te proberen te overheersen. Jij neemt de rol aan van Kipuna, een slim dorpsmeisje, dat een oude kracht krijgt die macht geeft over de tijd en de dood. Je moet je intelligentie inzetten om deze kracht te beheersen terwijl je in een oorlog tussen de stad Kalevala en de legers van de Northlanders en hun heksenkoningin Lowhee wordt gesleurd. Jouw taak is om de kracht meester te worden en te gebruiken om de mensheid te beschermen. Ondertussen willen je vijanden hem juist gebruiken om alles te verwoesten.