Infection Free Zone
"Het Gekke Virus" heeft zich met de snelheid van straaljagers over de hele wereld verspreid. De geïnfecteerden zijn zeer agressief, snel en sterk. Binnen een paar weken stortte de samenleving in. Steden zijn leeg. Er is geen elektriciteit, geen water en geen voedsel. Toch zijn er een paar overlevenden... Voer de naam van de stad of het dorp in, download de kaart en begin met spelen! Dankzij de real-world data van OpenStreetMap kun je elke plek ter wereld voor je overlevenden kiezen. Stel een nieuwe "Infectievrije Zone" op waar je maar wilt. Bouw schuilplaatsen en productiefaciliteiten. Pas bestaande gebouwen aan nieuwe behoeften aan. Bouw nieuwe boerderijen en elektriciteitscentrales. Stel verdedigingswerken op met muren, poorten en torens. Gebruik je kennis van de stad. Wat is de beste plek om te verdedigen? Waar waren de supermarkten, waar waren de apotheken? Waar zou je naar wapens zoeken? Onthoud dat het gevaarlijk is om in oude gebouwen te zoeken; er kunnen geïnfecteerden op de loer liggen in het donker! Elke nacht kan je nederzetting worden aangevallen door grote hordes geïnfecteerden. Bestrijd ze met elk beschikbaar middel - melee- en afstandswapens, voertuigen, muren en licht. Onderzoek een vaccin of een remedie voor de ultieme overwinning, of geniet gewoon van het herbouwen van hele steden! Jouw Zone is niet de enige. Jouw overlevenden zullen ongetwijfeld andere overlevende groepen tegenkomen. Sommige zullen vriendelijk zijn en willen ruilen, maar anderen zullen extreem vijandig zijn. Er kan enige strijd bij betrokken zijn!