Hunt: Showdown 1896 - The Prescient Night
Deze DLC bevat 1 jager en 3 wapens: - The Prescient (jager) - The Forewarning (Vetterli 71 Deadeye) - Moon Bleached (handkruisboog) - The Blindside (Scottfield Spitfire) Ira Ozols keek nooit weg als ze onrechtvaardigheid zag in haar leven, al spreekt ze niet meer over waarom. Wat er ook gebeurde, ze moest en zou orde scheppen, een manier vinden om de weegschaal in evenwicht te brengen. Haar inzet leidde haar dieper en dieper in een schimmige sekte van de AHA die de onverteerbare waarheden van de wereld verborgen wilde houden. Dankzij haar vele successen kreeg ze van de sekte de opdracht om een van hun verloren zonen, Isaac Powell, op het rechte pad te brengen. Powell, nu de Nachtziener, maakte indruk op Ozols met zijn visie van een wereld op zijn kop. Ze werd jaloers op zijn vooruitziende blik en zag een manier om de rechtvaardigheid te bereiken waarnaar zij hunkerde: een manier om de juistheid van daden af te wegen tegen hun gevolgen in zowel het verleden als in de toekomst. Ozols won het vertrouwen van de Nachtziener, en hij vertrouwde haar het ritueel toe dat hij had uitgevoerd. Zij herhaalde het, en terwijl de kracht door haar heen stroomde, maakte het haar blind voor het heden, maar met een griezelig krachtig gevoel voor wat komen zou. Maar toen ze het pad van de Nachtziener zag, levendiger dan hemzelf ooit was gelukt, schrok Ozols. Ze verscheurde haar witte gewaad en verfde het zwart. De symbolen van kracht die zij ooit met bloed had besmeurd, bleekte zij nu met het licht van de beschadigde maan, waardoor haar Duistere zicht werd verrijkt. Ze bond de restjes om haar wapens, als geheugensteun om nooit van haar pad af te wijken. Vertrouwend op haar verhoogde perceptie, vertrouwdheid met het Duistere zicht en onnatuurlijke vooruitziendheid, achtervolgt Ozols nu de Nacht van de Jager en allen die hun doelen steunen. De Nachtziener voelt op zijn beurt de dreiging van iemand met meer kracht dan hijzelf, en weet dat zijn voorspelling niet zal uitkomen als een ander die ook heeft aanschouwd. Nu zijn ze verwikkeld in een duister duel, elk steeds twee stappen vooruit lopend op de ander.