Faraday Protocol
Faraday Protocol is een first-person puzzelgame die je intelligentie en opmerkzaamheid op de proef stelt en je kritisch denken prikkelt. Je speelt als Raug Zeekon, interstellair archeoloog van de planeet Cunor. Je werkgever heeft je eropuit gestuurd om de bron van een mysterieus signaal dat van een onverkende ster komt, te onderzoeken. De Bia-Tool, een oude reliek van een buitenaardse beschaving, is het eerste mysterie dat je tegenkomt als je in OPIS aankomt. Je weet niet waar het voor dient, maar hanteert het om de uitdagingen op je pad het hoofd te bieden. Met zijn vermogen om energie te absorberen en over verschillende machines te herverdelen, begin je dieper in de tempels te graven, waar je nog moeilijkere puzzels tegenkomt die je intelligentie en probleemoplossingsvaardigheden op de proef stellen. Ben jij slim genoeg om alle uitdagingen die je tegenkomt, aan te gaan? Je ontmoet een mysterieuze robotstem, IRIS genaamd. Ze is een A.I. gemaakt om de oude bouwwerken van OPIS te bewaken. Het complex lijkt al eeuwen verlaten te zijn, maar wat was zijn oorspronkelijke doel? Kamers vol met puzzels, die steeds ingewikkelder en uitdagender worden naarmate je verder komt. Wie heeft ze gebouwd? Waarom zou iemand een trainingsfaciliteit zoals deze bouwen op een verder verlaten planeet?