Welkom in Yara, een tropisch paradijs bevroren in de tijd. Als dictator van Yara is Antón Castillo vastbesloten zijn natie met alle mogelijke middelen in haar oude glorie te herstellen, en zijn zoon Diego treedt in zijn bloedige voetsporen. Hun onderdrukkende heerschappij heeft een revolutie ontketend. - Speel als Dani Rojas, een lokale inwoner, en vecht aan de zijde van een moderne guerrilla revolutie om Yara te bevrijden. Speel de volledige game alleen of met een vriend in coöp. - Verken jungles, stranden en steden te voet, te paard of in een ruim aanbod van voertuigen zoals boten en jetski's. Vecht tegen Castillo's regime in de meest uitgestrekte Far Cry tot nu toe. - Voel de spanning van het gevecht met een arsenaal van honderden wapens en behulpzame vrienden als Chorizo de hond en Guapo de krokodil. - Geniet van gloednieuwe content en opties die sinds de verschijning van de game zijn toegevoegd. Waaronder vier nieuwe speciale operaties, gratis blockbuster crossover-missies en updates aangevraagd door fans zoals New Game Plus, Completionist Aid, een extra moeilijk speltype en vier nieuwe uitrustingssleuven. Dit is hét moment om je aan te sluiten bij de miljoenen spelers in Yara!