Jij bent Hawke, een vluchteling die alles op alles zet om kampioen van Kirkwall te worden. Eenmaal aan de macht moet je epische gevechten voeren en beslissingen nemen die de toekomst van de beschaving zullen bepalen. Jouw zoektocht naar macht begint nu, maar hoe zal je de geschiedenis in gaan? Kenmerken: Filmisch verhaal. Beleef een decennium vol strijd en intrige met een non-lineair verhaal vol actie. Een nieuw dialoogsysteem geeft spelers meer context bij elke beslissing. Vecht op jouw manier. Met keuze uit een groot aantal spreuken en drie medestrijders hebben spelers vrijwel eindeloze opties voor elk gevecht. Laat je meeslepen in de razendsnelle gevechten of pauzeer de strijd om afzonderlijke bevelen te geven aan je kameraden. Maak grotere moves. Jouw beslissingen zijn belangrijker dan ooit, dus houd rekening met de lange-termijneffecten, want je hebt een decennium om je doel te bereiken. Elke dialoog en elk gevecht heeft invloed op je relaties, en door je vriendschap uit te bouwen krijg je meer opties.