Between Horizons
Between Horizons speelt zich af aan boord van de Zephyr het eerste schip van de mensheid dat op weg gaat naar een andere ster. Je speelt de rol van Stella, die 24 jaar geleden op het schip werd geboren en onlangs haar vader opvolgde als hoofd beveiliging. Duik in het complot achter het incident dat de samenleving van de Zephyr dreigt te verstoren en de missie op het spel zet. Between Horizons is een modern pixel art-avontuur in 2,5D met vertakkende verhaallijnen die zich afspelen in een halfopen wereld. Het team bij DigiTales heeft veel geleerd van hun eerste game Lacuna en heeft bewezen oplossingen voor ontwerpproblemen van detectivegames toegepast om de speler zoveel mogelijk bij het onderzoek te betrekken. Ondanks het strakke tempo vraagt het betekenisvolle verhaal je om je morele kompas te heroverwegen en moeilijke beslissingen te nemen als de situatie aan boord van het schip uit de hand loopt. - Een nieuwe soort belevenis: Between Horizons combineert een onderzoeksspel met een vertakkend sciencefictionverhaal in een steeds groter wordende metroidvania-omgeving. - Jij lost de zaken op: Met het flexibele bewijssysteem kun je aanwijzingen aan zaken koppelen, bewoners van het schip ermee confronteren en elke zaak met het gekoppelde bewijs indienen. Alles wat je op het schip vindt, is met elkaar verbonden. De vraag is hoe! Dat is jouw uitdaging. - Tegen welke prijs? Onder het spannende en logische sciencefictionplot ligt een aantal problemen waarover je goed moet nadenken en waarbij je de intergenerationele verantwoordelijkheid afweegt tegen persoonlijke vrijheid. - Een nieuw perspectief: Tijdloze pixel art en 3D-omgevingen plus meeslepende visuele effecten komen samen in Between Horizons en zorgen voor een unieke, prachtige sfeer. - Falen is echt wel een optie: Je krijgt geen tweede kansen. Als je een verkeerde oplossing instuurt, gaat het verhaal gewoon verder en moet je met de gevolgen leren leven. Dankzij de nieuwe en verbeterde automatische opslag is er geen weg terug. Het verhaal verloopt en eindigt volgens jouw keuzes, en die zijn onomkeerbaar.