BATTLETECH - Urban Warfare
Stedelijke gevechten staan centraal in deze uitbreiding. Er worden nieuwe straatelementen geïntroduceerd, zoals geblokkeerd gezichtsveld, regels voor nevenschade en allerlei soorten nieuwe verwoesting. Weeg de risico's en voordelen tegen elkaar af voordat je de strijd aangaat. Er wachten explosies, overstromingen en nog veel meer. Urban Warfare maakt de BATTLETECH-ervaring nog beter en grimmiger met nieuwe stedelijke uitdagingen, de terugkeer van verloren technologieën, en nieuwe ‘Mechs, voertuigen, Encounters en Flashpoints. Urban Warfare - ‘Mech-gevechten verplaatsen zich van open natuurlandschappen naar uitgestrekte stedelijke gebieden, en dat brengt nieuwe uitdagingen voor tactische gameplay met zich mee. Elk gebouw in het nieuwe stadslandschap is volledig vernietigbaar, dus je bent altijd maar een paar salvo's verwijderd van een nieuw gezichtsveld of de dekking van hoog opgestapeld puin. Achtergelaten, explosieve brandstoftrucks, verwoeste gebouwen waar koelvloeistof werd vervangen en kapotte elektrische transformatoren die het richten verstoren maken er heel andere gevechten van. Elektronische oorlogvoering - De terugkeer van deze verloren technologieën verandert voorgoed het slagveld van de 31e eeuw. ‘Mechs die zijn uitgerust met Electronic Countermeasures (ECM) en vriendschappelijke eenheden in de buurt, zijn niet te zien voor vijandelijke richtsystemen en immuun voor indirect vuur. ‘Mechs met Active Probe daarentegen kunnen vijandelijke eenheden die gewoonlijk verborgen zijn onthullen, vinden en aanvallen. Twee nieuwe BattleMechs - De experimentele Raven 1X heeft een geavanceerd elektronisch oorlogspakket dat het ECM- en Active Probe-systeem combineert tot een licht onderdeel. De Javelin is een compromis tussen snelheid en vuurkracht, en blinkt uit op korte afstanden. Nieuwe Flashpoints - Nieuwe, afwisselende korte verhalen die een brug slaan tussen huurlingmissies, crewgesprekken, speciale events, belangrijke keuzes en zeldzame bonusbeloningen. Drie nieuwe vijandelijke voertuigen - De Gallant Urban Assault Tank heeft diverse wapens, is snel en wendbaar, en kan op alle afstanden vechten. De Packrat is een ondersteunend voertuig dat is uitgerust met een prototype van ECM. De Rotunda is een verkenningsvoertuig dat is uitgerust met een prototype van Active Probe. Nieuwe Encounter - Attack and Defend is een uitdagend nieuw missietype. Je huurlingen moeten een vijandelijke basis vernietigen om te voorkomen dat een gestage stroom aanvallers jouw troepen overweldigt en de basis van je baas neerhaalt.