Outlast
I de avsidesliggende fjellene i Colorado venter grusomhetene deg i Mount Massive Asylum. Et etterlatt hjem for de mentalt syke, som nå er gjenåpnet av "forskning og veldedighet"-avdelingen til transnasjonale Murkoff Corporation. Galehuset har vært i drift i all hemmelighet ... frem til nå. Etter å ha fått et tips fra en anonym kilde, bryter den uavhengige journalisten Miles Upshur seg inn i instituttet og det han finner der balanserer på en forferdelig tråd mellom forskning og religion, naturlighet og noe helt annet. Når han har kommet seg inn, ligger hans eneste håp om flukt i hjertet av sannheten om Mount Massive.