Du er den eneste som kan stoppe demoner fra å strømme inn i Thedas. Et katastrofal hendelse fører til opprør i landet Thedas. Drager kaster en skygge av frykt over det en gang fredelige landet. Trollmenn bryter ut i full krig mot de undertrykkende tempelridderne. Nasjoner gjør opprør mot hverandre. Det er opp til deg og dine legendariske helter å gjeninnføre orden mens du leder inkvisisjonen og jakter på kaosets forkjempere. Bånd vil dannes - og noen brytes - etter hvert som kampanjen for å finne sannheten tærer på nasjonene. BioWares nyeste actionrollespill leverer en fantastiske historie, som foregår i et massivt landskap som hele tiden endrer seg. Bruk din unike spillestil til å utforske skjulte grotter, overvinne kolossale skapninger og forme omverdenen. Utforsk, led og kjemp: Tøffe valg preger opplevelsen din, og én eneste avgjørelse kan endre fremtidige hendelser.