The Valiant
Me olemme Valiant-urhoja, ja veljeskuntamme voima johtaa meidät tehtävällämme voittoon. TARINA Seuraa Theoderich von Akenburgin, sodan julmuuteen pettyneen entisen ristiretkeläisen, tarinaa. Hänet kutsutaan takaisin toimintaan 15 vuotta aiemmin käynnistettyjen tapahtumien johdosta. Theoderich törmäsi silloin entisen aseveljensä Ulrich von Grevelin kanssa muinaisen artefaktin palaseen – Rod of Aaroniin. Nuori Malcom-munkki ilmestyy Theoderichin ovelle tuoden uutisia sauvan sisältämistä voimista, joita ei ollut koskaan tarkoitettu kuolevaisten käsiin. Ulrich on saanut pakkomielteekseen löytää jäljellä olevat palaset ja yhdistää sauvan. Se langettaisi kuvailematonta pahuutta ja kärsimystä maailman ylle. Theoderich tarttuu tehtävään etsiä jäljellä olevat reliikit ja pitää ne Ulrichin käsistä. Näin alkaa matkaa, joka vie hänet läpi Euroopan ja Lähi-idän. Theoderich tapaa matkansa aikana monia sotureita, jotka päättävät auttaa häntä, mm. Saksalaisen ritarikunnan kokenut Reinhard von Kempten sekä nuori ja kunnianhimoinen palkkasoturi Grimhild Eidottr ja hänen Raven Companynsä. Jokaisella on oma syynsä liittyä, mutta vähä vähältä he luovat heitä odottavien koetusten läpi kantavia siteitä.