Pathologic 2
Pathologic 2 on tarinapohjainen draamatrilleri, jossa taistellaan tappavaa tautia vastaan syrjäisessä pikkukaupungissa. Kaupunki on kuolemassa. Opettele tuhoutumassa olevan yhteiskunnan uudet säännöt ja tee vaikeita päätöksiä toivottomilta vaikuttavissa tilanteissa. Rutto ei ole pelkkä tauti. Et voi pelastaa kaikkia. Rutto tekee tuhojaan pikkukaupungissa. Paikallinen ylilääkäri on kuollut, ja sinun on otettava nyt hänen paikkansa. Sinun on etsittävä odottamattomia liittolaisia. Paikalliset lapset piilottelevat jotakin. Yritä pelata heidän sääntöjensä mukaan. Sinulla on vain 12 päivää aikaa. - 12 päivää oudossa pikkukaupungissa, joka on kuolettavan taudin kourissa. - Aika on tiukalla, joten toimi ripeästi. Sinun on itse päätettävä, miten aiot käyttää arvokkaat minuutit. - Selviytymistrilleri. Sinun on huolehdittava ruumiintoiminnoistasi ja pidettävä muun muassa nälkä, jano ja väsymys loitolla. Sinun on tehtävä muutakin kuin vain etsittävä hyödyllisiä esineitä. Selviytyminen yksin on vaikeaa. Sinun on saatava liittolaisia. - Alati vaikeutuva taistelu. Ruumiintoiminnoista huolehtiminen voi vaikuttaa aluksi suhteellisen helpolta, mutta ajan myötä siitä tulee yhä vaikeampaa. Oma kehosi vain odottaa tilaisuutta luovuttaa ja pettää sinut. Asiat muuttuvat huonosta huonompaan, ja sinä olet alakynnessä. - Kaksintaistelu sellaista vihollista vastaan, jota et voi tappaa. Suurin vihollisesi on itse rutto, ruumiiton ja pahantahtoinen asia, joka sinun on voitettava … ilman, että sinulla olisi välineitä siihen. Se on voimakkaampi ja petollisempi kuin voit kuvitellakaan. - Ryövää, murhaa, mukiloi, varasta, tee vaihtokauppaa, kerjää… tai älä. Tarvitset resursseja selviytyäksesi, ja sinä saat päättää, miten ne hankit. - Taistelut ovat lyhyitä, armottomia ja raakoja. Ne eivät kuitenkaan aina johda kuolemaan. Monet, myös sinä, antaisivat mieluummin lompakkonsa kuin henkensä.