Haimrik
Olet nuori kirjuri Haimrik, joka yrittää tulla toimeen keskiaikaisessa kylässä täynnä sotureita, velhoja, lohikäärmeitä ja niillä ratsastavia velhosotureita. Mutta yksi kirja muuttaa hänen elämänsä. Nälkäinen leijona Masamba apunaan, joka sekä suojelee häntä että yrittää jatkuvasti syödä hänet, Haimrik matkaa kukistamaan pahan kuninkaan ja hänen eliittikenraalinsa, Word Warriorit. Onneksi Haimrik taitaa sanojen voiman! Ne ovat Haimrikin polulla olevia kiviä. Hän herättää ne eloon astuessaan niille, halusi tai ei. Haimrikin täytyy aktivoida oikeat sanat kukistaakseen eri vihollisia, jotka haastavat hänet useissa Word Worldeissä. Uusia pulmia ilmestyy jatkuvasti läpi pelin. Haimrik kokee epäilemättä monta kammottavaa kuolemaa jättäen punaisia verilammikoita muuten mustavalkoiseen maailmaan. Ole osa keskiaikaista vallankumousta Word Kingiä ja hänen eliittisotureitaan vastaan ja muuta ikuisesti tapasi nähdä sanat ja tarinat.