GRIS
Gris on omaan maailmaansa eksynyt toiveikas nuori tyttö, joka yrittää päästä kipeän kokemuksen yli. Hänen matkansa surun halki näkyy hänen mekossaan, jonka antamien uusien kykyjen avulla Gris pääsee helpommin eteenpäin haalistuneessa todellisuudessaan. Tarinan edetessä Gris kasvaa henkisesti ja näkee maailmansa uudella tavalla. Sen ansiosta hän löytää uusia polkuja, joita hän voi tutkia uusien kykyjensä avulla. GRIS on rauhallinen ja mielikuvia herättävä kokemus, joka ei sisällä vaaroja, turhautumista tai kuolemaa. Pelaajat tutkivat huolellisesti suunniteltua maailmaa, joka herää henkiin herkän kuvituksen, yksityiskohtaisen animaation ja elegantin alkuperäismusiikin ansiosta. Pelin aikana Grisin maailmasta löytyy kevyitä pulmatehtäviä, tasohyppelyjaksoja ja valinnaisia taitopohjaisia haasteita. GRIS on kokemus, joka ei sisällä lähes lainkaan tekstiä, vain yksinkertaisia ohjausvinkkejä, jotka on kuvattu universaaleilla kuvakkeilla. Peliä voi pelata kuka tahansa äidinkielestä riippumatta.