Darksiders Genesis
Luomisen alkuhetkistä alkaen NEUVOSTO on ylläpitänyt tasapainoa kaikilla olevaisuuden tasoilla. Neuvoston käskyjä toteuttavat RATSASTAJAT, nefilit (enkelien ja demonien luonnottomista liitoista siinneet mahtavat olennot), jotka ovat vannoutuneet Neuvoston alaisuuteen ja saaneet siten uskomattomat voimat. Voiman hinta on kuitenkin korkea: ratsastajien käskettiin tuhota loput nefilit uusilla voimillaan. Käskyä seurasi verinen taistelu Eedenissä, missä Neuvoston käskyä totelleet ratsastajat tuhosivat nefilit. Eedenin tapahtumista yhä toipuvat WAR ja STRIFE ovat saaneet uuden tehtävän – salaperäinen ja petollinen demonikuningas LUCIFER on juonitellut tasapainon järkyttämistä suomalla mahtia mestaridemoneille ympäri Helvettiä. War ja Strife saavat tehtäväkseen jäljittää nämä mestaridemonit, kerätä tietoa ja lopulta taistella tiensä läpi mutkikkaan demonisalaliiton, joka uhkaa järkyttää tasapainon ikuisiksi ajoiksi ja syöstä koko luomakunnan tuhoon.