Cybertrash STATYX on taktinen 2D-toimintapeli. Juokse, hyppää, liu'u, tuhoa vihollisia, kerää kokemuspisteitä ja päivitä hahmoasi – Jenet, joka yrittää paeta yrityksen kynsistä. Kaukaisessa tulevaisuudessa maailman teollinen osa on erkaantunut luonnosta ja rakentanut infrastruktuurinsa paikallisten yritysten toiminnan ansiosta. Robotteja käytetään väestön hallintaan. Kaikki yritysten diktatuuria vastustavat yhdistyivät vastarintaan. Yritysten vastaus pysyy teknologisen kehityksen tahdissa, ja väestö tuomitaan kyborgisaatioon. Ihmiset kaapataan ja muokataan asentamalla neuroneja manipuloivia laitteita eri tavoin. Piirien rajoitetun resurssin vuoksi myös uudet kyborgit ottavat hallintaansa muokkaamattoman väestön. Vangitut ihmiset menettävät muistonsa ja muutetaan kyborgeiksi. Vastarinta heikkenee. Päähenkilönä, Janet, sukellat tapahtumien syvyyksiin, yrittäen muistaa menneisyytesi ja paeta yrityksen otteesta. Paljasta ihmiskuntaa vastaan suunnattu salaliitto! Pelattavuus Syvenny tasoihin, tuhoa lukuisia tavallisia robotteja, voimakkaita kyborgeja, tappokoneita ja pahoja pomoja. Käytä taktista elementtiä tulitaisteluissa, ympäristöä ja hahmon kykyjä. Sinulla on seuranaan kevyitä ja raskaita aseita, joilla on erilaiset tilastot ja toimintaperiaatteet. Päivitysjärjestelmä Kerää kokemusta ja krediittejä tuhoamalla vihollisia, jotta voit parantaa hahmosi suorituskykyä. Parannettu ketteryyys lisää hahmon akrobaattisia kykyjä Aseiden taito lisää tulitusnopeutta ja vähentää hajontaa Onni neutraloi joitain vihollisen laukauksia Hakkerointitaito avaa pääsyn useampiin aseiden laatikoihin Kaivostaito lisää saatavien krediittien määrää Paranna hahmoasi taistellaksesi vahvoja vihollisia vastaan, äläkä pidä heikkoja ollenkaan vihollisina!