Muunna XCOM-sotilaat avaruusolentoja metsästäviksi valiojoukoiksi, joilla on näyttävät uudet aseet ja uusia panssareita. Molempia tarvitaan, sillä vastaan asettuvat uudet avaruusolentojen hallitsijat, jotka jahtaavat joukkojasi koko kampanjan ajan. Mukana on myös sotilaiden ja Avenger-joukkojen ulkoasupäivityksiä sekä uusi eeppinen tehtävä, jossa pääupseeri Bradford johtaa osastoa vanhan ystävän opastuksella.