Undead
Vainajaiset on sotajoukko, joka lisää 7 uutta yksikkötyyppiä ja täysin pelattavan kampanjan, jonka päähenkilö on Katherina von Dernsbach. Imperiumin rajamailla, Maailmanreuna-vuoriston alla, on Sylvania, hylättyjen provinssi. Sylvania on jo kauan ollut mysteerien ja katalien tekojen tyyssija. Se vajosi kauhujen syvyyksiin Mustan Surman vuosina, kun nekromantikko Vanhel herätti legioonittain kuolleita eloon. Siitä lähtien Sylvania on ollut mustimman magian vallassa oleva kummitusmaa. Kreivi Vlad von Carstein hallitsee maata muinaisesta Drakenhofin linnasta, mutta hänen kunnianhimonsa ajaa hänet tavoittelemaan suurempaa valtaa. Imperiumi on sisällissodan kaaoksessa, mikä tarjoaa Vladille tilaisuuden. Hänen Mordheimiin lähettämänsä sotajoukot ja niiden hänelle keräämät wyrdstonet ovat vasta alkua sodassa, jota vampyyrilordi aikoo käydä kuolevaisia naapureitaan vastaan.