Huomaa: Tees Valley Line vaaditaan erillisenä ostoksena, jotta tämän lisäosan ominaisuudet saadaan käyttöön. 1950-luvulla kehitetty English Electric Type 1, joka sai myöhemmin nimen BR Class 20, oli British Railwaysin dieselkalustoon siirtymisen ensi askel. Niitä valmistettiin vuosien 1957 ja 1968 välillä 228 kappaletta. Toisin kuin uudemmat veturit, Class 20:ssä oli varsin omalaatuinen, yhden hytin säiliömäinen rakenne. Näkyvyys tuotti kuitenkin ongelmia, jos veturia kuljetettiin keula edellä, joten oli tavallista nähdä kaksi Class 20:tä, jotka oli kytketty toisiinsa keulat vastakkain. Vaikka ”Choppers” lukeutuvat vanhimpiin dieselvetureihin, ne ovat yhä käytössä ja ansainneet paikkansa harrastajien sydämissä: nyt Type 1 herää eloon pelissä Train Sim World ja on valmis painamaan töitä Tees Valley Line!