Syberia Remastered
Yli 20 vuotta alkuperäisen julkaisunsa jälkeen Syberia palaa parrasvaloihin täydellisesti modernisoituna. Koe pelin ikoniset paikat ja unohtumattomat hahmot uudistetulla grafiikalla, tuoreella pelimekaniikalla ja pelistä klassikon tehneellä tutulla tarinankerronnalla. Kate Walker, lahjakas juristi New Yorkista, lähetetään Ranskan Alpeilla sijaitsevaan syrjäiseen kylään viimeistelemään vanhan robottitehtaan kaupat. Rutiinitehtävältä vaikuttanut matka muuttuu kuitenkin pian erikoislaatuiseksi taipaleeksi halki Itä-Euroopan lumisten maisemien. Uskollinen ja ainutlaatuinen Oscar-robotti seuranaan Kate lähtee tutkimaan salaperäisiä ja unohdettuja paikkoja, joissa hän kohtaa monia omalaatuisia hahmoja. Kate kulkee Hans Voralbergin jalanjäljissä etsimässä tätä nerokasta keksijää, joka jahtaa mahdottomalta tuntuvaa unelmaansa löytää viimeiset elossa olevat mammutit myyttiseltä Syberian saarelta. Luvassa on odottamaton, jännittävä ja syvän tunteellinen matka, joka haastaa kaiken Katen todeksi luuleman. Vuonna 2002 julkaistun Syberian ainutlaatuinen ilmapiiri ja terävä käsikirjoitus yhdistettynä Benoît Sokalin taiteelliseen näkemykseen tekivät pelistä esikuvan seikkailugenren peleille. Tämä remasteroitu versio on uusi tilaisuus löytää (uudelleen) tämä mestariteos, joka julkaistaan muiden Benoît Sokalin maailman perustuvien pelien, kuten Syberia: The World Beforen ja tuoreen Amerzone: The Explorer’s Legacyn jalanjäljissä. – Uskollisesti ja vaikuttavasti uudistettu: Pääset kohtaamaan Syberian ikoniset hahmot täysin uudelleensuunniteltuina ja tutkimaan pelin tunnusomaisia sijainteja kauniilla 3D-grafiikalla henkiin herätettyinä. Jokainen ympäristö on suunniteltu huolella uudelleen Benoît Sokalin ainutlaatuiselle tyylille uskollisesti, joten Sokalin omalaatuisen maailman voi kokea nyt entistä syvällisemmin. – Uudistetut mekaaniset pulmat: Pelin hienovaraiset pulmat on uudistettu tuoreella tavalla suunnittelemalla ne aiempaa sulavimmiksi ja intuitiivisemmiksi. Uudistuksista huolimatta pulmien olennainen rooli Voralbergin nerokkuuden salojen selvittämisessä on ennallaan. – Modernisoitu pelikokemus: Päivitetyn käyttöliittymän, 3D-navigointiparannusten ja entistä sujuvamman ohjauksen ansiosta Kate Walkerin matkan voi nyt kokea nykyaikaisten standardien mukaisena. Pelin harkitseva kerronnallinen sielu on kuitenkin säilytetty ennallaan. – Rikas ja mukaansa tempaava maailma: Syberia kuljettaa sinut matkalle Valadilènen alppikylästä itäisen Venäjän jäätyneille reuna-alueille halki mysteerien, robottien ja runollisten koneiden täyttämän maailman. Sukella kellopunk-seikkailuun, jossa realismi sulautuu saumattomasti unenomaisiin ihmeisiin. – Liikuttava ja unohtumaton tarina: Koe syvällisen inhimillinen tarina Kate Walkerin lakitehtävän muuttumisesta syvälliseksi itsensä löytämismatkaksi. Odottamattomien kohtaamisten, tunteellisten valintojen ja kunnioitusta herättävien hetkien täyttämän Syberian tarina hämärtää outouden ja hämmästyttävyyden rajoja.