Surviving Mars: Green Planet
Maankaltaistus Maankaltaista Mars ja tee vihamielisestä planeetasta asuttava ihmisille. Siirtokuntaa hallinnoitaessa jokainen päätös voi vaikuttaa maankaltaistuksen parametreihin, joita ovat ilmakehä, lämpötila, vesi ja kasvillisuus. Tavoite on saada ne lähemmäs asuttavaa tasoa. Edistymistä voi seurata planeetanlaajuisessa skaalassa planeettanäkymän käyttöliittymässä. Vihreä Mars Marsin maaperään voi kylvää erilaisia jäkäliä, ruohoja, pensaita tai puita ja seurata, kun ne alkavat muuttaa punaista planeettaa vihreäksi. Jäkälän tapaiset helppohoitoiset kasvit voivat parantaa maaperän laatua, mikä helpottaa kehittyneempien kasvien kasvua. Puut puolestaan tuottavat suuria määriä siemeniä, joita siirtokunta voi korjata talteen. Maaperän laatua kannattaa seurata, jotta kasvit pysyvät terveinä ja kasvavat hyvin. Erikoisprojektit Maankaltaistusparametrejä voi muokata osallistumalla seitsemään haastavaan erikoisprojektiin, kuten napajäätiköiden sulattamiseen, jääasteroidien kaappaamiseen tai avaruuspeilin laukaisuun. Näillä projekteilla on pysyvä vaikutus planeettaan ja ne saattavat aiheuttaa luonnonkatastrofeja, joten niiden kanssa kannattaa olla huolellinen! Seitsemän maankaltaistusrakennusta Seitsemän uutta rakennusta auttavat maankaltaistuksessa tai muutosten hyödyntämisessä. Ilmakehään voi vapauttaa kasvihuonekaasuja kasvihuonekaasutehtaista, kasvillisuudentuotantoa tehostaa metsityslaitoksella, vesivarantoja lisätä tekojärvillä ym. Ilmastokatastrofit Planeetan maankaltaistamisella saattaa olla arvaamattomia seurauksia. Mikäli ilmakehään vapautuu liikaa kasvihuonekaasuja, siitä seuraa happosateita, jotka heikentävät maaperän laatua. Jos asteroidi törmää planeettaan, se aiheuttaa järistyksiä, jotka häiritsevät siirtokunnan tuotantoa.