Prison Architect - Second Chances
Prison Architect: Second Chances -laajennus auttaa vankeja uuteen alkuun ominaisuuksilla, jotka auttavat tapojen parantamisessa ja kuntoutumisessa ja lyhentävät siten tuomiota. Tärkeimmät ominaisuudet Uusin keinoin uuteen alkuun: Uudet ohjelmat, kuten eläinterapia, tapaamiset siviilien kanssa ja entisten vankien pitämät selkkausten ratkaisukurssit saattavat poistaa vangeilta haitallisia piirteitä ja johtaa käytöksen paranemiseen. Hyvä käytös: Vankien tuomioita saatetaan lyhentää tai pidentää heidän toimintansa perusteella, ja rötöstelyä jatkaneet voidaan passittaa takaisin vankilaan. Pelaajia palkitaan jokaisesta kuntoutetusta vangista ja sakotetaan jokaisesta rikoksenuusijasta. Tästä on helppo parantaa: Kun vangilla on entisiä tai ansaittuja työtodistuksia, hän saattaa päästä myymään tuotteitaan vangeille ja vieraille vankien hoitamissa huoneissa, joita ovat mm. leipomo ja ravintola. Takaisin yhteiskuntaan: Vangit voivat kerätä työkokemusta osallistumalla erilaisiin työ- ja koulutusohjelmiin.