Taistele musertavaa ylivoimaa vastaan paetaksesi TranStarin salaisesta kuutukikohdasta, jossa kohtaamasi viholliset, vaarat, tavoitteet ja saalis vaihtuvat jokaisella pelikerralla. Preyn Mooncrash-kampanja pitää sisällään muuttuvia ympäristöjä, jotka ovat niin vaarallisia kuin dynaamisiakin, sekä hauskoja, loputtomiin uudelleen pelattavia haasteita, jotka laittavat taidokkaimpienkin pelaajien kyvyt koetukselle. Mooncrash sisältää maksuttoman Prey: Typhon Hunter -verkkomoninpelipäivityksen. Typhon Hunterissa käydään tappavaa kuurupiiloa yksittäisen selviytyjän (Morgan Yu) ja viiden muun pelaajan välillä, jotka väijyvät, metsästävät ja piilottelevat silmien edessä muotoaan muuttavina mimic-alieneina. Jokainen esine voi olla vihollinen. Voittaako Morgan vai mimicit? Preyn täysversio vaaditaan.