Forspoken
Frey Holland on vankina huikeassa Athian maassa, jonne hän päätyi tuntemattomasta syystä New Yorkista. Freyn käden ympärille on kietoutunut jostain elävä taikarannekoru, ja hän huomaa pystyvänsä loitsimaan voimakkaita loitsuja ja matkustamaan Athian rönsyilevissä maisemissa taian avulla. Frey antaa uudelle kultaiselle kumppanilleen nimeksi ”Cuff” ja lähtee etsimään tietä kotiin. Freylle selviää pian, että tämä kaunis maa kukoisti hyväntahtoisten tanta-nimisten matriarkkojen vallan alla, kunnes tuhoisa rutto tuhosi kaiken, mihin se koski. ”Särö” muutti eläimet pedoiksi, ihmiset hirviöiksi ja monimuotoiset maisemat neljäksi vaaralliseksi valtakunnaksi. Hulluiksi ja ilkeiksi velhoiksi muuttuneet tantat hallitsevat nyt luhistuneita alueitaan. ”Säröllä” ei ole vaikutusta vastauksia epätoivoisesti haluavaan Freyhin, ja hän suostuu vastahakoisesti auttamaan viimeisiä Athian asukkaita, jotka pitävät Freytä heidän viimeisenä toivonaan. Freyn matka tässä oudossa ja petollisessa maassa vie hänet syvälle korruption sydämeen, jossa hänen on kamppailtava hirmuisia otuksia vastaan, kohdattava voimakkaat tantat ja paljastettava salaisuudet, jotka herättävät jotain paljon suurempaa maan uumenista. Vastahakoisen sankarin seikkailuretki Ohjaa itsensä tuntemattomasta syystä huikeasta mielikuvituksellisesta maasta löytävää Freytä unohtumattomalla matkalla hänen etsiessään tietä kotiin. Tutki Athian mysteerejä Freyn matkustaessa kohtalokkaan ”Särön” halki ja oppiessa hallitsemaan suurta voimaa. Kaunis mutta julma avoin maailma Tutki Athian rönsyileviä valtakuntia, joiden upeat maisemat ja yliluonnolliset otukset heräävät henkiin upeilla grafiikoilla ja huipputeknologialla. Kulje syvemmälle saastuneille alueille, joissa salaperäinen pimeys turmelee kaiken, mihin se koskee. Intuitiivista, taikavoimilla höystettyä parkouria Kiipeä seiniä pitkin, loikkaa kanjoneiden yli, hyppää päätähuimaavista korkeuksista ja kiidä laajojen maisemien halki. Freyn erikoiskykyjen ansiosta hän voi liikkua avoimessa maailmassa nopeasti ja vaivattomasti. Mukautettava loitsuvarasto Taistele luonnottomia hirviöitä vastaan taikavoimilla höystetyissä taisteluissa erilaisilla voimakkailla kyvyillä, jotka sopivat eri pelityyleihin – nopeatempoisista ja jännittävistä strategisiin ja metodisiin.