Europa Universalis IV: Leviathan
Europa Universalis IV: Leviathan -laajennus antaa käyttöösi uusia välineitä vallan keskittämiseen ja keräämiseen maallesi. Uusien diplomaattitoimintojen keinoin voit kohdata mahtavampia vastakappaleita ja uusilla talouden työkaluilla voit perustaa vauraita vasalli-imperiumeja, jotka tuovat rikkauksia ja kehitystä valtavaan pääkaupunkiisi. Lisäksi Leviathan tuo uusia parannuksia pelin muihin ydinelementteihin, kuten siirtokuntiin ja sijaishallituksiin. Europa Universalis IV: Leviathanissa on seuraavia ominaisuuksia: ◾Pyydä palveluksia: Kerää suosionosoituksia muilta kansakunnilta ja edistä niiden avulla diplomaattisia tavoitteita. ◾Uusia sijaishallitusvaihtoehtoja: Sijaishallituksen neuvostot edustavat mahtavimman suvun etuja ja niitä jatkamalla voidaan viivyttää epäkelvon monarkin nousua valtaistuimelle. ◾Erikoistuneet siirtomaat: Anna siirtomaittesi keskittyä sotilaalliseen tukemiseen, kauppamahtiin tai itsehallintoon. ◾Keskitä kehitys: Nyt voit kasvattaa pääkaupunkisi valtaa varastamalla kehitystä vasalleiltasi tai siirtomaistasi. ◾Ryöstä pääomaa: Ryövää vihollisen pääkaupunki rauhanehtona ja kuskaa kehitys takaisin pääkaupunkiisi. ◾Laajenna infrastruktuuria: Maakunnat voivat kasvattaa kykyään rakentaa uusia rakennuksia ja tehtaita. Siten pienet valtiot voivat luoda vaurauden keskuksia kohtuullisin kustannuksin. ◾Keskitä valtio: Voit pienentää hallinnoinnin kustannuksia käyttämällä vapaita uudistuspisteitä. ◾Totemismi: Totemistista uskontoa seuraavat valtiot voivat palvoa aiempien johtajien jumalkuntaa ja saada siitä bonuksia, jotka kuvastavat näiden johtajien taitoja heidän eläessään. ◾Monumentit: Laajenna ja perusta suuria hankkeita, jotka lisäävät uusia bonuksia imperiumiisi. ◾Uusia yksikkömalleja: Uusia armeijakuvakkeita Kaakkois-Aasian kansoille, kuten indokiinalaiset, indonesialaiset ja polynesialaiset. ◾Ja muuta: Kyky saartaa vihollisen maakuntia, kutsua kuljetusvälineitä palvelukseen plutokraattisessa valtiossa, seurata kun perillisten legitimiteetti kasvaa heidän odottaessaan valtaistuinperimystä sekä muita muutoksia.