Deponia
Daedalic Entertainment (jota GameStar-lehti on ylistänyt ”Saksan Lucasartsiksi”) kutsuu pelaajat mukaan fantastiseen hauskaan seikkailuun, jonka keskipisteessä on Rufuksen ja Goalin pähkähullu rakkaustarina. Deponian maailma on rapistunut suunnattomaksi kaatopaikaksi, missä kärttyisä Rufus ansaitsee niukan elantonsa. Rufus kuuluu maailmansa alimpaan kastiin, ja hänen on elettävä elämänsä jätevuorten keskellä. Hän haaveilee mahdollisuudesta päästä rikkaiden pariin pilvien yläpuolella leijuvaan kaupunkiin – ja onni näyttääkin hymyilevän Rufus-tyhjäntoimittajalle, kun kaunis Goal-neito tipahtaa ilmakaupungista roskakasaan. Rufus päättää auttaa nuorta neitoa ja saattaa hänet takaisin tämän puolison luo. Kun Rufus huomaa olevansa tismalleen samannäköinen kuin Goalin aviomies, hän punoo pirullisen juonen päästäkseen asumaan pilvien yläpuolelle. Kaikki ei kuitenkaan suju suunnitelmien mukaan, sillä Rufus ihastuu kauniiseen Goaliin, mikä rajoittaa hänen tavanomaista häikäilemättömyyttään. Auta kaatopaikan köyhää Rufusta hurmaamaan taivainen neito. Vain unelmiensa rikkaan tytön avulla Rufus voi paeta Deponian kurjuutta... ja siinä sivussa pelastaa yllättäen koko planeetan.