Mitä tapahtuu, kun keho jatkaa kasvamistaan, mutta mieli päättää jäädä lapsen asteelle? Lopputuloksena on lapsen pelkojen ja traumojen riivaama täysikasvuinen mies. Lapsenmielinen raivopää, joka heiluttaa moottorisahaa ja tietää, mikä on perhettä vastaan niskuroivan palkka. Nyt ei parane kysellä, mitä muhennoksen sekaan on heitetty... Leatherface ei ole pelkkä ihmisnahkaan verhoutuva mielipuoli. Hän kaipaa hyväksyntää ja arvostusta, ja on kasvanut rooliinsa kammottavan kovan tien kautta. Hän on vahti ja suojelija, joka ei kysele syitä vaan ratkaisee kaikki ongelmat moottorisahalla.