Between Horizons
Between Horizons -pelin tapahtumat sijoittuvat Zephyr-alukselle, joka on ihmiskunnan ensimmäinen sukupolvialus matkalla toiselle tähdelle. Ohjaat Stellaa, joka syntyi aluksella 24 vuotta sitten ja peri hiljattain isänsä työn turvallisuuspäällikkönä. Saat uppoutua salajuoneen, jonka kehittämän välikohtauksen seurauksena Zephyrin yhteiskuntajärjestys on uhattuna ja tehtävä vaarassa. Between Horizons on nykyaikainen 2,5-ulotteinen pikselitaiteena kuvattu seikkailu, joka tarjoaa haarautuvaa kerrontaa puoliavoimessa maailmassa. DigiTalesin tiimi on hyödyntänyt lukuisia Lacuna-pelistään saamiaan opetuksia sekä salapoliisipelien pelinsuunnittelun ongelmiin liittyviä hyväksi todettuja ratkaisuja, niin että pelaaja saa esittää mahdollisimman suurta osaa tutkimuksissa. Tarina kuitenkin etenee nopeasti, joten pelaaja joutuu arvioimaan moraalista kompassiaan ja tekemään entistä vaikeampia päätöksiä, kun tilanne aluksella ajautuu pois hallinnasta. - Uudenlainen kokemus: Between Horizons yhdistää tutkivan pelaamistyylin haarautuvaan tieteistarinaan yhä laajenevassa Metroidvania-tyylisessä ympäristössä. - Ratkaise tapauksia itse: Joustavan todistejärjestelmän ansiosta pelaaja voi yhdistää johtolankoja tapauksiin, asettaa aluksen asukkaita vastuuseen niistä sekä lähettää eteenpäin tapaukset, joihin hän on yhdistänyt todisteita. Kaikki alukselta löytyvä on jollakin tapaa yhteydessä – mutta haasteena on selvittää, mihin ja miten. - Millä hinnalla?: Pelin jännittävän ja vakuuttavan tieteisjuonen taustalla on lukuisia ajatuksia herättäviä ongelmia, jotka päästävät pelaajan punnitsemaan sukupolvien välisen vastuun ja henkilökohtaisen vapauden suhdetta. - Uusia näkökulmia: Ajaton pikselitaide yhdistyy 3D-ympäristöihin ja mukaansatempaaviin visuaalisiin tehosteisiin, mikä luo Between Horizons -pelin huikean kauniin kuvitustyylin. - Epäonnistuminen on hyvinkin mahdollista: Uusia mahdollisuuksia ei ole – jos valitsee väärän ratkaisun ongelmaan, tarina jatkuu ja pelaaja joutuu kohtaamaan seuraukset. Uusi ja paranneltu automaattinen tallennusjärjestelmä varmistaa, ettei takaisin voi kääntyä, sillä tarina haarautuu ja lopputulokset perustuvat pelaajan päätöksiin, joista ainuttakaan ei voi perua.