Monisäikeinen alasti, kuivattu ja nälkää on aavikko, jopa kaikkein maustetaan ARK eloonjääneiden täytyy löytää nopeasti vettä, ravintoa etsiessään, sadonkorjuu, veneet kohteita, ja rakentaa suojaa mitään mahdollisuutta hengissä. Käytä taitoja hiottu on ARK n kaukainen saari tappaa, kesy, rotu, ja ratsastaa salaperäinen uusi olentoja, jotka ovat kehittyneet selviytymään autiomaa ultra ankarissa olosuhteissa, kuten ...LOHIKÄÄRMEITÄ! Matkustaa edestakaisin saaren ja autiomaa lyöttäytyä satoja pelaajia ympäri molempien maailmojen tai pelata paikallisesti! TUTKIA UUDEN MAAILMAN Scorched Earth vie ARK pelaajat kokonaan uuden kartan, koostuu kuudesta ainutlaatuinen, teemalla desert biomes - dyynit, korkea autiomaa, vuoret, kanjoneita, suo-ja keidas - kanssa jokaisen oma esteettinen ja ekosysteemin. Täynnä raunioita, luolia, ja lämminvesivaraajien, eloonjääneet löytävät kokonaan uusi raja tutkia ja hallita. UUSIA OLENTOJA KESYTTÄÄ Uusi biomes in poltetun maan ovat täynnä vaarallisia uusia olentoja vastaavat niitä, ja peloton perhe huomaamaan, että monet niistä voidaan kesyttää. Lyijy asuntovaunun kamelin kaltainen olio tai sade tulen alas teidän vihollisia takana lohikäärme. Vain hoida askel, tai ehkä houkutella Kuolema Mato! LUODA YLI 50 UUTTA KOHDETTA Käyttäen mitä resursseja he voivat kerjätä yhdessä, perhe voi luoda uusia asuja ja rakenteita suojella heitä lämpöä, ja uusia työkaluja, joiden avulla ne selviytyä tässä autio ympäristössä. Pelaajat voivat käyttää ruoskat, bumerangit ja liekinheittimillä puolustautua, tai kuopat, tuuliturbiinien ja öljynjalostamot tarjota emäksiä resursseja. Kun käytetään luovasti, nämä asiat voi avata kokonaan uusia strategioita selviytymisen, itsepuolustukseen tai heimosodankäynnistä. VALLOITTAA UUSIA HAASTEITA Kuten saari ennen, aavikon poltetun maan asuu useita salaperäinen obelisks alkuperä on tuntematon. Valloilleen niiden teho tuo perhe face -to-face kanssa ARK tappavin pomo olento mennessä - hurja Manticore! Onko se suojaa voimakas ase, arvokas jäänne tai salaisuudet ARK itse? Vain eloonjääneet joka omaavansa rohkeutta kohdata tämän pelottavan peto oppii totuuden. MATKUSATAMINEN MAAILMOJEN VÄLILLÄ Eloonjääneitä voi niiden luonne, suosikki olentoja ja kohteita välillä saaren ja uusi autiomaan ARKs, mikä heidän saari - asunnon ystäviä mustasukkainen kaikkien hämmästyttävä uusia kohteita, rakenteita, olentoja ja salaisuuksia he löytävät erämaassa.