Survivalit kohtaavat eksoottisia uusia haasteita, jotka eroavat toisistaan aikaisemmin: äärimmäisen radioaktiivisen auringonvalon ja ympäristöriskien, vyöhykkeiden, siipien, kiipeilyvarusteiden, luola-asuntojen, latausparien ja paljon enemmän, samoin kuin vakaa poikkeuksellisia uusia olentoja odottavat salaperäisiä syvyyksiä. Mutta varokaa 'Nimettömät': epäluotettavia, Element-infusoidut humanoidit, jotka ovat kehittyneet kauhistuttaviksi valo-vihantaviksi monstroosioiksi! Aberraation jälkeen selviytyvät paljastavat ARK: n perimmäiset salaisuudet ja selvittävät, mitä tulevaisuus pitää varastossa niille, jotka ovat vahvoja ja fiksuja selviytymään! Arkki menisi vääräksi Aberraatio sijoittaa selviytyneet vahingoittuneeseen ARK: iin: sen sisäinen ilmakehä on vuotanut, mikä johtaa voimakkaaseen säteilyyn kovaan pintaan ja runsaaseen reheviin biomeihin maan alla. Tämän ARK: n toimintahäiriön ylläpitojärjestelmien ansiosta monet vaarat, olennot ja ympäristö luonnehtivat jännittävän uuden maailman tutkia ja hallita. Sulkea uudet olennot Aberraation voimakas säteily on johtanut uskomattomia geneettisiä mutaatioita, jolloin tuloksena on uusia uskomattomia kykyjä! Muun muassa kohoaa seinät ja liukua ilmassa takana kammiohtavaa kameleontilaista "Rock Drakea", pitää pimeä laumalla ystävällisellä "Lantern Pug" -nimellä, nappaa ja heittää useita eläimiä samanaikaisesti massiivisen "Cave Crustacean" kanssa 'tai - jos olet kyllin kyllin kyetäkseen hillitsemään - käskekää vääryyttä' Nimettömiä kuningattaria 'kyllästämään vihollisi kauhistuttavalla lisääntymiskykyisellä rintakehällä! Veneet yli 50 uutta esinettä Uusia työkaluja on valmiina selviytymään Aberration-maailmasta ja samalla avaamaan monia mahdollisuuksia uusille kilpailukykyisille ja yhteistyökykyisille skenaarioille. Siirrä ARK käyttämällä luola-kiipeilyä, liukuhaalareita ja vyöhykkeitä. Opi kehittyneitä engrammeja hallitsemaan ankaraa ympäristöä, suojaamaan itseäsi hazmat-asuilla, lataamalla lyhtyjä, paristoja, hehkulamppuja, rautateitä ja paljon muuta. Kokeile keräämällä uusia resursseja, käytä kalastuskoreja, kaasukeräimiä, vahvista kotiasi luolissa kallion rakenteilla ja paljon muuta! Valloittaa uusia haasteita Maanjäristykset, säteilyaltistus, kaasuvuoto ja elementtikammat ovat monien vaarojen joukossa, jotka selviytyvät oppivat tarttumaan Aberrationin monimuotoisiin biomeihin sekä maan yläpuolella että pinnan alapuolella. Mutta ARK: n suurimpien haasteiden joukossa on häikäilemättömän Namelessin hierarkia, joka vaatii jatkuvaa valppautta ja Charge Energy puolustautua! Ja Aberrationin syvimmissä syvyyksissä heidän pelottava - vieläpä tuttu - mestari odottaa ... OIetko sellaisten selviytyvien joukossa, jotka ovat riittävän voimakkaita kohtaamaan häntä?