Survivalit kohtaavat eksoottisia uusia haasteita, jotka eroavat toisistaan aikaisemmin: äärimmäisen radioaktiivisen auringonvalon ja ympäristöriskien, vyöhykkeiden, siipien, kiipeilyvarusteiden, luola-asuntojen, latausparien ja paljon enemmän, samoin kuin vakaa poikkeuksellisia uusia olentoja odottavat salaperäisiä syvyyksiä. Mutta varokaa 'Nimettömät': epäluotettavia, Element-infusoidut humanoidit, jotka ovat kehittyneet kauhistuttaviksi valo-vihantaviksi monstroosioiksi! Aberraation jälkeen selviytyvät paljastavat ARK: n perimmäiset salaisuudet ja selvittävät, mitä tulevaisuus pitää varastossa niille, jotka ovat vahvoja ja fiksuja selviytymään!