Herääessään "Aberrationiin", hylättyyn, huonosti toimivaan ARK:iin, jossa on monimutkainen maanalainen biomijärjestelmä, selviytyjät kohtaavat eksoottisia uusia haasteita, toisin kuin mikään ennen: äärimmäinen radioaktiivinen auringonvalo ja ympäristövaarat, vetoketjut, siipipuvut, kiipeilyvarusteet, luola-asunnot, latausakut ja paljon muuta ainutlaatuisen uudenlaisen pöydän kanssa. syvyydet. Mutta varokaa "nimettömiä": hellittämättömiä, elementeillä infusoituneita humanoideja, jotka ovat kehittyneet ilkeiksi valoa vihaaviksi hirviöiksi! Aberrationissa selviytyjät paljastavat ARK:ien äärimmäiset salaisuudet ja selvittävät, mitä tulevaisuus tuo mukanaan niille vahvoille ja älykkäille, jotka selviävät! ARKI JÄLKEEN PÖÖHYN Aberraatio asettaa selviytyjät vaurioituneelle ARK:lle: sen sisäinen ilmakehä on vuotanut pois, mikä on johtanut kovaan pintaan, jossa on voimakasta säteilyä, ja runsaasti reheviä biomeja maan alla. Kun tämän ARK:n huoltojärjestelmät eivät toimi, monet vaarat, olennot ja ympäristön luonne tarjoavat jännittävän uuden maailman tutkittavaksi ja hallittavaksi. KESYTÄÄ UUSIA OLENTOJA Vangitse ja kesytä neljätoista uutta olentotyyppiä uskomattomilla kyvyillä! Kiipeä seinille ja liukuu ilmassa itsestään naamioituvalla Rock Drakella, pidä pimeys loitolla jollakin neljästä ystävällisestä "Lantern Lemmikkieläimestä" tai tartu ja heitä useita olentoja samanaikaisesti massiivisella 'Cave Cruscean'illa, tai – jos olet tarpeeksi rohkea – anna kauhistuttavan "Reaper Quemarewenen" tuhota sinut. Reaper alien elämänmuoto, jota voit kesyttää ja hallita. CRAFT 50+ AINUTLAATUISTA TUOTETTA 30 uudella Engramilla, jotka nopeuttavat askarteluasi, pääset nyt käyttämään luolakiipeilypukuja, liukupukuja ja vetoketjuja kulkeaksesi tämän uuden ARK:n läpi. Hallitse ankaraa ympäristöä ja suojaa itseäsi hazmat-asuilla, lataa lyhtyjä, flashbangeja, akkuja, hehkutikkuja, kiskoaseilla ja paljon muuta. Menesty keräämällä uusia resursseja, käyttämällä kalastuskoreja ja kaasunkerääjiä. VOITTA UUSIA HAASTEITA Kun tämän uuden ARK:n huoltojärjestelmät eivät toimi, maanjäristykset, säteilyaltistus, kaasuvuodot ja elementtikammiot ovat yksi monista vaaroista, joita selviytyjät oppivat taistelemaan Aberrationin viiden uuden suuren biomin kanssa, sekä maan päällä että pinnan alla. KIITOSELLINEN TARINA Valmistaudu kohtaamaan Aberrationin syvimmistä syvyyksistä piilevä pelottava uhka, kun paljastat ARKien perimmäiset salaisuudet ja opit lisää itse Arkin tulevaisuudesta!