Wolfenstein 3D
Wolfenstein 3D on id Softwaren vuonna 1992 kehittämä rajoja rikkonut ja kriitikoiden ylistämä hahmon näkökulmasta esitetty toisen maailmansodan räiskintäpeli, joka käynnisti modernien räiskintäpelien lajityypin. Tarina Toinen maailmansota raivoaa. Olet liittolaisten luotetuin agentti William ”B.J.” Blazkowicz. Natsit aikovat luoda pysäyttämättömän mutanttiarmeijan operaatio Eisenfaustin avulla. Tehtäväsi oli varastaa natsien salaiset suunnitelmat, mutta jäit kiinni ja sinut vangittiin Wolfensteinin linnaan. Nyt saat onnekkaan tilaisuuden paeta, mutta tielläsi on käytävien sokkelo ja liipaisinherkät natsit. Ominaisuudet – Koe peli, joka aloitti modernien hahmon näkökulmasta esitettyjen räiskintäpelien lajityypin. – Yksi ensimmäisistä täysin kolmiulotteisista FPS-peleistä. – Taistele mm. natsisotilaita, pahoja tiedemiehiä ja mutantteja vastaan. – Käytä erilaisia aseita, mukaan lukien veitsiä, pistooleja ja konekiväärejä. – Juokse, ammu ja taistele tiesi halki kuuden episodin. Sisältää Spear of Destiny -laajennuksen Tässä Wolfenstein 3D -pelin esiosassa ohjataan liittolaisten luotetuinta agenttia William ”B.J.” Blazkowiczia. Toisessa maailmansodassa Saksan käymän salamasodan aikana natsit varastavat Jeesuksen kyljen lävistäneen keihään Versailles’sta ja vievät sen Nurembergin linnaan. Legendan mukaan yksikään ihminen ei voi tappaa keihään kantajaa. Tehtäväsi on ujuttautua natsien raskaasti vartioituun linnakkeeseen ja viedä Kohtalon keihäs, ennen kuin on liian myöhäistä.