The Sinking City 2 —painos Deluxe
Deluxe-versio sisältää peruspelin ja Arkhem-kenttäpaketin: kolme asua päähenkilölle – Anatom, Todistaja ja Harhaoppinen heraldikka; kolme unien essenssiä, joiden avulla voit hallita ensimmäisen kykysi etuajassa, sekä resurssipaketin, joka sisältää hyödyllisen varaston ammuksia, lääkkeitä ja käsityötarvikkeita. Selviytymishorror Lovecraftin universumissa The Sinking City 2 on kolmannen persoonan selviytymishorror, jonka tapahtumat sijoittuvat 1920-luvun Arkhemiin. Harkittu, jännittävä ja resurssien suhteen niukka: paine kasvaa, mitä syvemmälle sukelat; helpotusta tuovat vain hetket epävakaissa piilopaikoissa, ja pelko muuttuu asiaksi, jota sinun on opittava hallitsemaan. Pidä huolta varusteistasi, ratkaise hämmentäviä pulmia ja palaa löytämilläsi poluilla hakemaan tarvikkeita ja varusteita. Arkham, Uusi-Englanti Satamakaupunki "hulvattomista 1920-luvusta", joka vapisee yliluonnollisen tulvan painon alla. Tulvavesi on tahranneet kadut ja tuhonnut art deco -arkkitehtuurin. Spikizit ovat tummuneet. Alueet näyttävät asutuilta, mutta veden kuluttamilta; liikkuminen tapahtuu jalan tai veneellä, etsimällä reittejä romahtaneiden patojen takaa ja paljastamalla salaisuuksia, jotka ovat piilossa olohuoneissa. Käydään sairaalassa, jossa tieto piilottaa kasvot, kalamarkkinoilla, jossa tavara voi purra käden, ja laskeudutaan syvälle kaupungin alle – sinne, missä muinaiset kauhut liikkuvat. Pelastus mahdottomilla panoksilla Pieleen mennyt rituaali vangitsi hänen sielunsa Unien maahan, ja nyt pahaenteiset voimat ovat kaapanneet hänen ruumiinsa. Pelastaaksesi rakastamasi naisen sinun on kuljettava vaarallista polkua katastrofin läpi tulvan lähteelle asti; hänen läsnäolonsa on aina tuntuva, mutta lähes käsittämätön. Kauhistuttavat viholliset Limaiset herättävät kuolleet henkiin. Syvänmeren olennot nousevat pimeistä vesistä. Varjot vääristävät tilaa ja koettelevat hermojasi. Jotkut taistelut vaativat suoraa yhteenottoa, toiset taas pakottavat sinut perääntymään, varustautumaan uudelleen ja valmistelemaan varusteitasi turvallisessa piilopaikassa. Tai voit ryhtyä lisätutkimuksiin ja palata parannetuilla aseilla. Tutki oman mielesi mukaan Tutkimus on avain selviytymiseen. Tutki rituaalien jäänteitä, seuloo kammottavaa todistusaineistoa, tulkitse päiväkirjoja, joita ei pitäisi olla olemassa, ja revi irti naamioita, jotka eivät halua tulla pois. Lisätutkimukset eivät koskaan estä pääsyä finaaliin, mutta ne avaavat turvallisempia reittejä, arvokkaita tarvikkeita ja parannuksia, jotka lisäävät mahdollisuuksiasi selviytyä seuraavassa taistelussa. Luotu poikkeuksellisella omistautumisella The Sinking City 2 perustuu Frogwares-studion detektiivisiin juurisiin ja tarjoaa syvälle tunkeutuvan ja armottoman selviytymishorrorin. Kehittäjien fanatismin ja yhteisön palautteen vaalima peli on todellinen Lavergraftin kokemuksen ruumiillistuma: se on myyttejä, jotka ovat tulleet todellisuudeksi, ja niiden varjossa syntyvää käsittämätöntä kauhua.