Dead Cells
Dead Cellsissä ohjaat epäonnistuneiden alkemististen kokeiden uhria, joka yrittää selvittää, mitä laajalla, alati muuttuvalla ja kirotulta vaikuttavalla saarella oikein tapahtuu. Vaativa mutta oikeudenmukainen taistelujärjestelmä, reagoiva ohjaus, haastavat vastustajat, permadeath ja luonnollisesti selviytymistä helpottava paniikkikierähdys tekevät tästä haastavan, vaistomaisen ja palkitsevan toimintapelin. Koe toisiinsa kytkeytyvien tasojen, polveilevien reittien ja avattavien taitojen täyttämä Roguevania-tyyppinen peli, jossa permadeathin uhka pistää adrenaliinin virtaamaan. Tallennuspisteitä ei ole; kukista loppupomo kuolematta tai yritä uudelleen. Edistyminen kuitenkin palkitaan, sillä löydetyt reitit ja avatut tasot, mutaatiot, kyvyt ja aseet säilyvät. Ja aseitahan riittää. Dead Cells tarjoaa lukuisia tapoja vihollisten nitistämiseen. Arsenaalistasi löytyy runsaasti miekkoja, jousia ja totta kai loitsuja sekä myös ruoskia, kranaatteja ja tykkitorneja, joilla kaikilla on yksilöllinen ominaispiirteensä. Kun tähän lisätään vielä mutaatiot ja loitsukääröt, saat luotua hahmosi ja muokattua niitä monipuolisesti jokaisella uudella pelikerralla. Loppujen lopuksi kaikkein tärkeintä ovat kuitenkin SINUN taitosi pelaajana! Rogueliteissa tavoitteena on kehittyä koko ajan paremmaksi, kunnes aiemmin mahdottomista esteistä tulee arkipäiväisiä kohtaamisia. Tarvitset vain kärsivällisyyttä, sillä kehityt kyllä paremmaksi... sitten joskus. Ominaisuuksia: RogueVania-tyylinen: tutki yhteen kytkeytyviä tasoja ja nauti roguelite-pelien uudelleenpeluuarvosta ja permadeathin uhan aiheuttamista adrenaliiniryöpyistä. 2D Souls-lite -taistelut: Vaativa mutta oikeudenmukainen taistelujärjestelmä, perinteinen paniikkikierähdys, yli 90 asetta ja loitsua yksilöllisillä pelimekaanikoilla... Armoton toiminta ja turvaverkkojen puute tekevät saavat adrenaliinin virtaamaan jokaisella pelikerralla. Epälineaarinen edistyminen: Suunnatako viemäreihin, hautakammioon vai muureille? Avaamalla pysyviä erikoiskykyjä voit päästä tavoitteisiin uusia reittejä pitkin. Voit valita reitin nykyisen hahmosi, oman pelityylisi tai kulloisenkin fiiliksiisi mukaan. Tutkiminen: Kartalta löytyy piilohuoneita, salakäytäviä ja hurmaavia maisemia. Varaa hetki aikaa torneissa käyskentelemiseen ja nauti usvan maustamasta meri-ilmasta...