Shikaku Room
Shikaku Room on rauhallinen logiikkapulmapeli, jossa tila jaetaan huolellisesti. Jokainen pulma antaa sinulle ruudukon, jossa on hajallaan numeroita. Tehtäväsi on jakaa koko lauta suorakulmioihin siten, että jokaisessa suorakulmiossa on täsmälleen yksi numero ja se peittää juuri niin monta ruutua kuin numero kertoo. Esimerkiksi vihje 6 kuuluu suorakulmioon, jossa on 6 ruutua. Säännöt ovat yksinkertaiset, mutta pulmat muuttuvat nopeasti erittäin palkitseviksi. Jokainen lauta ratkaistaan päättelyn, suunnittelun ja pienen tilahahmotuksen avulla. Ei ajastimia, ei meluisia häiriöitä eikä painetta. Vain hiljainen huone, selkeä pulma ja oikean muodon löytämisen ilo. Aloita pienistä opetusruudukoista ja etene suurempiin ja haastavampiin pulmiin kampanjan laajentuessa. Shikaku Room sopii sekä lyhyisiin rentoihin hetkiin että pidempiin, keskittyneisiin pulmasessioihin. Ominaisuudet Tyylikkäät suorakulmiopohjaiset logiikkapulmat Yksinkertaiset säännöt ja tyydyttävä syvyys Rauhallinen, minimalistinen esitystapa Kampanjan asteittain kasvava vaikeus Pienistä aloittelijapulmista suuriin asiantuntijalautoihin Näppäimistön, hiiren ja peliohjaimen tuki Valinnaiset vihjeet, kun tarvitset pientä sysäystä Sisäiset saavutukset etenemiseen ja taituruuteen Ei nopeita reaktioita, vain selkeää ajattelua Pelaaminen Jaa koko ruudukko suorakulmioihin tai neliöihin. Jokaisen alueen täytyy: Sisältää täsmälleen yksi numero Peittää täsmälleen näytetty määrä ruutuja Olla menemättä päällekkäin muiden alueiden kanssa Ei jätä yhtään tyhjää ruutua Esimerkiksi vihje 12 voi olla 3x4-suorakulmio, 2x6-suorakulmio, 1x12-rivi tai mikä tahansa muu pinta-alaltaan 12 ruudun suorakulmio, kunhan se mahtuu laudalle eikä sisällä toista vihjettä. Ohjaus Pelaa mukavasti hiirellä, näppäimistöllä tai peliohjaimella. Valitse aloitusruutu kursorilla, laajenna suorakulmiota ja vahvista valinta. Voit perua, tyhjentää alueen tai käyttää vihjettä aina tarvittaessa. Vaikeus Shikaku Room tuo vähitellen suurempia ja monimutkaisempia pulmia: aloittelija, keskitaso, edistynyt, asiantuntija ja mestari. Saavutukset Ansaitse saavutuksia kampanjan edetessä ja todista taitosi ratkaisemalla puhtaasti ilman vihjeisiin tai virheisiin turvautumista.