Splasher
The Splashers are in great danger! The quiet and peaceful workers from Inkorp are being led to their doom by paint factory's evil, greedy boss: Le Docteur. A young hero rises to fight for what's right. Armed with a splatter cannon, he launches an attack in order to save the Splashers and stand up to the dictator. His prodigious paint cannon grants him colorful superpowers which he can use to stick to the walls, bounce, or attack enemies. To help him succeed in his noble mission and put an end to the madness, put your skills and reflexes to the test and face whatever the factory throws your way. Splasher is a 2D platformer with unique arcade-style action gameplay. It offers gamers challenges that require agility, speed and fast reflexes, all set in a crazy cartoon universe. Splasher is the latest project from Romain Claude, former Game Designer and Level Designer at Ubisoft (Rayman Origins, Rayman Legends). He put together a small, talented team, including Art Director Richard Vatinel a.k.a Gromy, and Composer and Sound Designer Aymeric Schwartz (Absolver, Rayman Origins or Valiant Hearts) to create Splasher. The game was also developed in partnership with famous speedrunners.