Pharaonic
In Ancient Egypt, death awaits at every corner Pharaonic is an unforgiving sidescrolling Action-RPG set in Ancient Egypt. Explore a vast kingdom full of dangers and brutal enemies while you find the truth behind Ahmosis I, the Red Pharaoh. Only the most audacious warriors will have any chance of success. The Pharaoh's army and countless dangerous creatures will stand in your way. Original and streamlined combat system Polish your combat skills to the finest and loot the best gear possible to even have the slightest chance of overcoming this difficult endeavor. Will you opt for lightweight equipment, trusting on your agility to avoid death? Or will you prefer to take the blow and strike back even harder? The decision is entirely yours to make. Get ready to challenge the gods Throughout your path you will find help from the Daughters of Ishtar, as well as the oppresed countrymen. Learn new skills and subdue divine powers to overcome your opponents. Drink from your life-water canteen to heal your wounds, and acquire new equipment that will help you avoid death one more day. It's a tough journey, but the Gods believe in you. Will you be worthy of that honor? Pharaonic takes the excellent combat design of Dark Souls and adapts it to a faster paced side-scrolling environment. Use your shield to block and parry incoming attacks, manage your stamina and wait for your chance to attack and defeat your enemies. A single mistake can be fatal, so stay on your toes to avoid making any. Features * Explore an Ancient Egypt full of traps and treacherous enemies * Exhaustive, refined and satisfying combat system. * Complete character customization, with hundreds of pieces of equipment at your disposal. * Face impressive bosses and their minions in epic fights full of tension. * Talk with plenty of colorful characters to fill the blanks in your memory and learn what's happening to the kingdom. * Lots of secondary paths to explore, full of treasures and traps. * Dozens of weapons and shields with different combat styles. * Use the powers of the Gods and cast spells that will help you in your journey.